Azizname, Zübük, Sakıncalı Piyade gibi tiyatro oyunları, Heberler, Geniş Aile, Elvada Rumeli gibi televizyon projeleriyle izleyici karşısına çıkan, halen TRT 1 ekranlarında yayınlanan Zengin Kız Fakir Oğlan dizisinde rol alan oyuncu Mahir İpek, Ömer Öztürk ve vapur yolcularının konuğu oldu.
“Vapurda Çay, Simit, Sohbet” programı Ömer Öztürk’ün sunumuyla cumartesi 14:10 – 23:55 pazar 10:30’da TRT Türk’te.
İşte Mahir İpek ile sohbette öne çıkanlar:
“Oyuncu olma gibi bir niyetim yoktu’’
Edebiyat sınıfının bir tiyatrosu vardı. Yücel Turgut bu oyunu çalıştırıyordu. İlk okuma provasına gittiğim zaman, daha ilk rolü okuduğum an karar verdim ve ‘Ben bu işi yapabilirim.’ demiştim.
‘‘İstanbul’a Kemal Başbuğ ve İclal Aydın aracılığıyla geldim’’
Osman Yağmurdereli’ye bir cv bırakıp dönmüştüm Ankara’ya. Onca fotoğrafın arasından “Bu kim?” demiş. “Kınalı Kar” dizisi için cast çalışmalarına seçilmiştim. Yönetmen Taner Akvardar çağırdı beni ‘‘Seni tanımıyorum, hiç bilmiyorum ama cv’ne baktım çok güzel şeyler yazıyor, bu riske gireceğim ve seninle çalışacağım.” dedi.
‘‘Dizi olarak sektörleşemedik’’
Görsel işler içerisinde en sektörleşmiş olanı reklam. Dizi biraz daha geride kalmıştı. Dizi süreleri bizde çok uzun ister istemez rating savaşlarına sebep oluyor. Yapımcılar da kanallar da rekabet etmekte. Dizilerimizi dünya standartlarında yayınlayabilsek ve bu rekabete herkes uyabilse dünya pazarında dizilerimiz daha kısa yayınlanır. Diziler 40-45 dakika çekilse neden Amerika’ya veya İngiltere’ye dizilerimiz satılmasın.
‘‘Evde dizi izlerken ‘Mutfağa da gitsin, yemeği de yapsın, çayını da koysun geldiğinde de bir şey kaçırmasın’ mantığı hakim”
Diziler anlık tüketilen şeyler. Sektörde şöyle bir laf vardır: “İyi dizi-kötü dizi yoktur;tutmuş dizi vardır.”
‘‘Heberler’e politik hiciv diyemeyiz’’
Bu projede 4 kişilik bir ekip olarak çalışıyoruz. Programın içinde her zaman sıcak gündem ve doğaçlama var. Bizim için bir platform gibi oldu.
‘‘Oynadığın karakteri gözünde büyütme’’
Gürcü hocam (Srap scar ulisse) demişti bana bunu. Rolü büyütürsen onun altında kalırsın. Sen Hamlet’i oynayacaksan senin duyguların olacak… Senin Hamlet’in olacak.