Star TV Genel Müdürü Ömer Özgüner, Milliyet TV'den Ali Eyüboğlu'na konuştu.
Kanala yılda yaklaşık 100 senaryo geldiğini söyleyen Ömer Özgüner, farklı şirketlere çeşitli araştırmalara yaparak izleyicinin hangi oyuncuları ve oyuncuların hangi yönlerini beğendiklerini tespit ettiklerini ifade etti.
Yeni yılda formatlarıyla konuşan bir kanal olmak istediklerini belirten Özgüner, yakın zamanda 'Ve Kazanan' ile 'Benzemez Kimse Sana' programlarının ekranda olacağını ifade etti.
Ömer Özgüner, Ali Eyüboğlu'nun; 'Senaryosunu beğenmeyip reddettiğiniz, ama başka kanalda hayat bulan ve iyi reyting alan dizi oldu mu? Varsa ne? soruna ise "Beğenmemekten değil ama 'Karagül' bize de gelmiş ve o zamanki prototip sıkışıklığından yer verememiştik. Hâlâ üzülürüm" yanıtını verdi.
İşte, o röportaj:
Star TV’de kaç kişi çalışıyor?
Doğuş Grubu büyük bir kurum haliyle ortak birimler var. Ama Star'da yaklaşık 120 kişi çalşıyor.
Star TV'nin, yayınladığı işlerle kaç kişiye direkt iş veriyor?
Onun bir sayısını vermek kolay değil. Binlerle ifade etmek mümkün..
Yılda ortalama kaç dizi teklifi geliyor önünüze? Ne kadarını bizzat kendiniz okuyorsunuz?
Sezonuna göre değişiyor aslında. Ama kaba bir hesap yaparsak, yılda 100’e yakın senaryo geliyor demek yanlış olmaz. Gelen bütün senaryoları okurum. Kararı ekip arkadaşlarımızla veririz o ayrı. Bazen de Ümmü (Burhan) bazı senaryoları okumaktan kurtarır beni.
Bir dizi ya da proje hakkında “olumlu” veya “olumsuz” kararını nasıl alıyorsunuz? Nasıl bir mekanizma çalışıyor?
Önce Ümmü'nün ve ekibinin süzgeçinden geçer senaryolar. Piyasa diliyle söylersem, sıcaklaştığımız senaryoyu daha geniş bir kadro ve danışmanlarımızla paylaşırız. Devamında işin mühendisliği başlar ki, bütün ekip cast’tan, mekana, gününden tanıtımına ortak aklı işletir, yapımlara kanal tarafı olarak aktif biçimde dahil oluruz..
Star TV son dönemde yeni bir yöntem geliştirdi. Önce dizi oyuncusuyla anlaşma yapılıyor, sonra ona uygun proje bulunuyor. Bunun sebebi ne? Özcan Deniz ve Erkan Petekkaya’da başarılı oldu bu yöntem. Aynı taktikle sıra Meryem Uzerli, Burak Özçivit ve Emrah projelerinde. Ne zaman ve ne yapacaksınız bu isimlerle?
Biz hızlı kazanmak zorunda olan bir kanalız. Sektörde elbette bütün oyuncular değerli. Ama biz bazı isimlerin bizi yukarıya taşıyacağı öngörüsünde bulunup, onlarla Star logosu altında buluşmak için farklı adımlar attık. Bizzat anlaştığımız isimlerin yanı sıra yapımcılara olmazsa olmaz dediğimiz isimler oldu. Bunlar da senin sorduğun isimler... Bu büyük oyuncular da bizi birinciliğe taşıdı.
Star TV’de yayınlanan “Paramparça” dizisi, “Bu sistemle artık hiçbir dizi iki haneli reytingleri göremez” efsanesini de bitirdi. Nasıl değerlendiriyorsunuz bu yayın döneminde bu kadar çok dizinin bitmesini?
Dizilerin bitmesi bu piyasanın bir koşulu. Seyirci bir ürünü beğenip ödüllendiriyor ya da izlemeyerek hazin sonun gelmesine neden oluyor. Seyirci mi haklı kanal tarafı mı tartışmasını bir yana bırakıyorum. Ama izleyici bulamayan, haliyle de reklam alamayan yapım yayından kalkıyor. Bu yıl reytingler yatay bir düzeyde seyrettiği için, "kıyım" oldu. “Paramparça” ise her yönüyle diziler dünyasındaki bu umutsuz havayı kırmaya aday. Aldığı yüksek reyting için söylemiyorum bunu, yarattığı olumlu hava bende bu umudu besliyor.
"Karagül kaçırdığım tek iş!"
Bu sezon üç dizi tutturan Star TV, bunun için özel bir araştırma ya da çalışma yapıyor mu? Yapıyorsa neler?
Düzenli araştırmaları farklı şirketlerle yapıyoruz. Hangi oyuncuların hangi özelliklerinin izleyici tarafından beğenildiğinin ipuçlarını buluyoruz. Star’ın seyirci gözündeki yerini anlamaya çalışıyoruz. Bütün bu araştırmalar önemli ama zaman içinde oluşturduğunuz refleks daha da önemli.
“Kesin tutar” dediğiniz halde, tutmayan iş olduğu zaman neler hissediyorsunuz?
O tam bir hayal kırıklığı. Bu yıl “Reaksiyon” dizisinde bu duyguyu yaşadık. Çok iyi bir senaryo ve oyuncu kadrosuna rağmen olmadı. “Sil Baştan” ve “Aşktan Kaçılmaz” da güvendiğimiz, içeriğiyle değil ama reytingiyle üzüldüğümüz işler arasında.
Senaryosunu beğenmeyip reddettiğiniz, ama başka kanalda hayat bulan ve iyi reyting alan dizi oldu mu? Varsa ne?
Beğenmemekten değil ama “Karagül” bize de gelmiş ve o zamanki prototip sıkışıklığından yer verememiştik. Hâlâ üzülürüm..
Ömer Özgüner’in A Takımı var mı? Varsa bu kimlerden oluşuyor?
Var hem de çok önemli bir kadro. Önce bütün bu takımın kaptanı Erman Yerdelen var. Bize vizyonuyla yol gösteriyor. Star'ın uzun yıllardır genel yayın yönetmenliğini yapan ve televizyon matematiğine çok hakim Çağatay Önal ve dramalar direktörü piyasanın çok iyi tanıdığı isim olan Ümmü Burhan hayati kararları birlikte aldığım iki isim. Reklam Müdürü Dafne Uluçınar, Görsel Direktör Berkant Dinç, Yayın Müdürü Mert Çağlar, Dış Kaynaklar Direktörü Pelin Doğru, Program Müdürü Recep Balcı, Pazarlama Müdürü Elif Güven, Digital Pazarlama Müdürü Yunus Halit Türe de yayın kurulu masasını paylaştığımız arkadaşlarımız. Marka İletişim Meryem Güngör ve sektörün önemli isimlerinden Pelin Akat da proje danışmanımız olarak yanımızda.
‘2015‘te formatlarıyla konuşulan bir Star TV’
Star TV’nin 2015 için yakın vadedeki planları ne, uzun vadedeki hedefleri neler?
Yeni yılda formatlarıyla da konuşulan bir kanal yapmak istiyoruz. Bu nedenle “Ve Kazanan” ve “Benzemez Kimse Sana” başlayacak. Çok şahane isimler bu formatlarda yer alacak. “Ve Kazanan”da Kenan Doğulu ve Şebnem Ferah, “Benzemez Kimse Sana”da da tabii ki Seyfi Dursunoğlu..
Star TV, gündüz kuşağının reytingini artıracak hamleler yapacak mı?
Gündüz kuşağı için yeni yılda “Patron” adıyla bir moda programı hazırlığındayız. Bu tarzın en iyilerinden Hakan Akkaya jüride. Işıl Reçber ve Huban Ayşem var. Hakan zaten gündüz kadın seyircisinin sevdiği bir isim. Günlük dizilerimiz iyi sonuçlar alıyor.
Star TV’nin en zayıf halkaları “Aramızda Kalsın”ın yayınlandığı Perşembe akşamı ile “Urfalıyam Ezelden”in yayınlandığı Cumartesi. Bu diziler kalkınca ne gelecek yerlerine?
“Aramızda Kalsın”ın en zayıf halka olduğunu düşünmüyorum. İyi bir sezon geçirdik, sıcak bir işti. “Urfalıyam Ezelden” ekranımıza veda etti. Şimdi onların yerine “Benzemez Kimse Sana” ile “Ve Kazanan” ekranda olacak.
‘Kanallar da futbol takımı gibi kurulmalı’
FOX Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Aşkın, “Rakip kanaldan transfer yapmayacağız” diyor. Sizin de böyle kurallarınız var mı?
Ben bir kanalın, futbol takımı gibi kurulduğuna inanırım. Golü atacak olan da vardır, defansı sağlam tutan da. Siz altyapınıza güvenmelisiniz elbette ama transfer de bu oyunun kuralı. Tek şartla; anlaşacağınız yapımın bonservisinin elinde olması.
Mevcut reyting deneklerinin değişmesini isteyenlerden misiniz?
Yeni bir şirketle yeni bir ölçümün içindeyiz. Bazen savruk sonuçlar çıkıyor. AB’nin, “kent merkezi” tanımının biraz daha yerine oturması şart. Şu anda reklam veren için henüz bu sistem yeterli değil. Ama zaman içinde denek kültürünün de yerine oturacağı ve panelin daha reklam veren odaklı olacağına inanıyorum...
‘Acun’un TV8’i bir başarı hikayesi’
Acun Ilıcalı, Star TV’den ayrıldıktan sonra birincilik koltuğunu kaybeden Star TV, yeniden birincilikle tanışmaya başladı. Nasıl oldu bu?
Bir duraklama devri geçirdiğimiz doğru. Ama bu yıl reytingler yataylaştığı için her kanal bu derdi yaşadı. Bizim üzerinde çok çalıştığımız dramalar karşılığnı gördü. En önemlisi Star, “Muhteşem Yüzyıl” ve Acun Ilıcalı’nın programlarının kaldıraçlığını iyi değerlendirdi. Şu anda ölçülen kategorilerin hemen hepsinde birinciyken şu cümleyi daha rahat kurabilirim: Önemli olan birincilikten çok iyi bir kanalı seyirciye sunmak...
Acun Ilıcalı’nın TV8’i nasıl buluyorsunuz? Rakip olarak görüyor musunuz TV8’i?
Acun Ilıcalı'nın TV8'i bile yeterince bir başarı hikayesi. Acun Ilıcalı önce halkanın AB kısmını yukarı çekti. Belli bir periyotta diğer halkaları da yukarı çekerse büyük kanallardan birini haliyle de herkese rakip yaratmış olacak. Çünkü Acun Ilıcalı, TV8'nin temel sorunu olan alışkanlık eşiğini atladı.
Acun Ilıcalı bana “Bölüm başı 700 – 800 bin liralık dizi devri bitecek” dedi. Bu reytingler ve bu reklam fiyatlarıyla devam etmesi mümkün mü bu saltanatın? Bu bağlamda dizi oyuncu ücretlerinin uçtuğunu düşünenlerden misiniz? Sizce bir dizinin cast maliyeti, toplam maliyetin yüzde kaçı olmalı?
Oyuncular kendi değerlerini kendileri seçebilir. Ama bunun bir altın oranı var onu da yine televizyon piyasası netleştiriyor. Çünkü öyle oyuncular var ki diziyi zirveye taşıyor, yurtdışına satılmasını sağlıyor. Haliyle de yüksek bütçeyi hak ediyor. Bütün sorun o yükseklikte reytinglerin artık yakalanamıyor oluşunda. Bu düşük reyting ve haliyle gelir sisitemiyle yüksek bütçeli işler kanala ağırlık yapıyor. Bu nedenle bütçeler ya belli bir düzeye çekilecek ya da bütçe oluşumunda yeni parametreler bulunacak.
"Star TV Genel Müdürü: Yılda 100 senaryo geliyor" Galerisine Göz At