Milliyet gazetesi İtalya Muhabirliği ve Dış Haberler Müdürlüğü görevlerinde de bulunan, usta gazeteci Cihan Akerson solunum yetmezliği nedeniyle kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.
70’li yıllarda başladığı gazetecilik hayatına birçok dizi yazısı, gezi notu, röportaj ve haber sığdıran Akerson, Papa Suikastı davasını da en yakından takip eden gazeteciydi.
Cihan Akerson müzik ve sinema alanlarında da önemli eserler bıraktı.
CİHAN AKERSON KİMDİR?
20 Nisan 1946, İstanbul'un Cihangir semtinde doğdu. Orta ve lise öğrenimini İtalyan Lisesinde bitirdi. Öğrencilik yıllarında bir süre müzikle uğraştı. İlham Gencer ve Şerif Yüzbaşıoğlu orkestralarında solistlik yaptı. Altın Ses yarışmasında finalist oldu. 1975 yılında "Ayrılsak da" ve "Hiç Şansım Yokmuş" adlı bir plak yaptıktan sonra müziği bıraktı.
Liseyi bitirdikten sonra 3 yıl Yapı ve Kredi Bankası'nın kurduğu Sinevizyon Film Şirketinde İtalyan yönetmen ve kameraman Antonio Piazza'nın yanında asistanlık yaptı, yine İtalyan animatör Alfonso Luciani'nin asistanı olarak çizgi film ressamı olarak çalıştı. İtalyan yönetmen ve kameraman Piazza ile birlikte Yapı ve Kredi Bankası'nın kültür hizmeti kapsamında 1968 - 70 yılları arasında "Kuş Cenneti Manyas", "Edirne", "Konya", "Karadeniz Sahilleri", "İzmir" gibi belgesellerin yapımında ve haftalık futbol maçları çekimlerinde görev aldı. Ardından bir süre Milliyet Gazetesi'nde magazin bölümünde çalıştıktan sonra yüksek öğrenim için İtalya'ya gitti ve Padova Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesini bitirdi. Uluslararası Ekonomik İlişkiler bölümünde doktora yaptı.
İtalya'daki öğrenim süresi boyunca Milliyet Gazetesi ve Hey
Dergisi'nin İtalya muhabirliğini yaptı. Türkiye'ye döndükten sonra
Milliyet Gazetesi Dış Haberler Servisi'nde göreve başladı ve bir
süre tekrar Roma muhabirliğini üstlenerek Papa Suikastı davasını
izledi, olayla ilgili araştırmalar yaptı. Daha sonra Milliyet Dış
Haberler müdürü oldu. Birçok konuda dizi yazıları, gezi notları,
röportajları yayınlandı.
1994 yılında Milliyet'ten ayrıldıktan sonra Voice FM adlı bir radyo
istasyonu kurdu, ardından bir süre Son Havadis ve Radikal
gazetelerinde çalıştı, dış politika yazıları yazdı.
2000 yılında ise TV8'de belgesel yönetmeni olarak göreve başlayarak
tekrar ilk mesleği olan sinemaya dönüş yaptı. Belgesel
yönetmenliğinin dışında Turan Yavuz'un hazırlayıp sunduğu haftalık
8. Gün programının koordinatörlüğü ve yapımcılığını üstlendi.
Sonrasında ise TV8'de kurduğu kadroyla hem belgesel hem de belgesel
yapımcılığı yaptı.
Yönetmenliğini Yaptığı Belgesel Filmler
Yarım Kalan Bir Düş: Köy Enstitüleri - 2000 (2 bölüm)
Emperyalizmin Ermeni Oyunu - 2000 (3 bölüm)
Ölüm Gemisi: Struma - 2001 (3 bölüm)
Sualtı Araştırmaları Derneği Özel Basın Ödülü
Ölümle Randevu: Dumlupınar Faciası - 2001 (2 bölüm)
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Başarı Ödülleri, TV Belgesel Dalı
Ödülü. 2001
İran'da CIA darbesi - 2002 (2 bölüm)
Petrol - 2003 (6 bölüm)
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Başarı Ödülleri, TV Belgesel Dalı
Ödülü. 2003
Afrika'da Bir Anadolu - 2003 (1 bölüm)
Harbord Misyonu - 2004
DANIŞMANLIK YAPTIĞI BELGESELLER
Krizden Sonra - 2002
Çöpe Gidenler - 2003
YAPIMCI OLARAK ÇALIŞTIĞI FİLMLER
Tahtacılar - 2003
Karadeniz Sahilleri - 1969 (Sinevizyon / Yapı ve Kredi Bankası
yapımı)
İzmir - 1969 (Sinevizyon / YKB yapımı)
Hatay, Adana, Mersin - 1969 (Sinevizyon / YKB yapımı)
Konya - 1970 (Sinevizyon / YKB yapımı)
Edirne - 1970 (Sinevizyon / YKB yapımı)
Kuş Cenneti Manyas - 1970 (Sinevizyon / YKB yapımı)
I Giorni di Istanbul / İstanbul Günleri - 1972 (RAI televizyonu
Yönetmen: Alessandro Cane / Kamera Antonio Piazza)
Diğer Filmografisi
Economia Turca 1960-77 / 1960-77 Türkiye Ekonomisi - (Padova
Üniversitesinde doktora tezi -İtalyanca)