Spor, ekonomi, siyaset ve iş dünyasının katılımıyla 3 Mayıs Perşembe günü Swissotel The Bosphours’da gerçekleşen ödül töreninde Mehmet Barlas, Yavuz Canevi ve Ali Saydam “Yaşam Boyu Başarı Ödülü” ile onurlandırıldı.
Ali Saydam’ın ödülünü kendisi adına İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Murat Vural aldı.
Ali Saydam kimdir?
1946 yılında Ankara’da doğdu. 1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1965-1974 yılları arasında Bern Üniversitesi'nde okudu. 1978-1981 yıllarında Milliyet gazetesinde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalıştı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Genel Müdürlük görevini üstlendi. 1986-1988 yılları arasında Sabah Gazetesi Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. 1988 yılında Güneş Yayınları’nın kurucu ortağı ve Genel Müdürü oldu. Bu görevi 1990 yılına kadar yürüttü.
1990 yılında bugün halen Onursal Başkanlığını yaptığı Bersay
İletişim Danışmanlığı’nı kurdu. Halen bu kuruluşun çeşitli
müşterilerine stratejik iletişim danışmanlığı hizmeti
vermektedir.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde lisans ve yüksek
lisans sınıflarına 10 yıl süresince ders veren Saydam,
halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde
Halkla İlişkiler Bölümünde Müşteri İlişkileri Yönetimi dersi
vermektedir.
Ali Saydam 2002 yılında Sabah Gazetesi’nde köşe yazarlığına
başladı. 2006 yılına kadar bu gazetede her alandaki iletişim
sorunları üzerine yazılar yazdı. 2006-2012 yılları arasında Akşam
Gazetesi’nde köşe yazılarını sürdüren Saydam, 11 Eylül 2012'den
itibaren Yeni Şafak Gazetesi'nde ve 1 Ocak 2005 tarihinden bu
yana Marketing TürkiyeDergisi'nde yazılarına devam etmektedir.
Türkiye İhracatçılar Meclisi TİM’in dergisi “TİM Report”a ve Yeni
Şafak Grubu’nun ekonomi dergisi “Derin Ekonomi”ye de köşe yazıları
yazmaktadır.
2005 yılında "Algılama Yönetimi", 2010 yılında "Eş ve Müşteri
Nasıl Kaybedilir?", 2011 yılında "Vazgeçmek Özgürlüktür", 2012
yılında "İktidar Yalnızlıktır" adlı kitapları yayınlanmış; 2013
yılında da "Algılama Yönetimi" adlı kitabı, "Perception
Management" adıyla İngilizce ve Almanca’ya, diğer kitabı ise “How
to lose wives and clients” adıyla İngilizceye kazandırılmıştır.