Irmak Bahçeci’nin Shakespeare’in tüm oyunlarını tarayıp önce Türkçe’ye ardından da ‘ırgatça’ya çevirerek yazdığı “Irgat”, tamamen Shakespeare’in cümlelerinden oluşuyor ama onun hiç yazmadığı yepyeni bir karakterin hikâyesini anlatıyor.
Türkiye’de geçen müzikli oyunda, büyükşehre gidip kendini koskoca bir inşaatın, betonlaşmanın ve vahşi kapitalizmin içinde bulan “ırgat”ı Emre Kınay canlandırıyor. Kınay’a “beyzade” rolünde Sertaç Nicholas Güder’in eşlik ettiği “Irgat”ın yönetmen koltuğunda ise Emrah Eren oturuyor.
“Irgat”, bu toprakların hiç de yabancı olmadığı, yürek burkan tanıdık bir hikâyeyi tiyatro sahnesine taşıyor. Memleketindeki çatışma ortamında doğup büyümüş olan Irgat, bir çatışma sırasında öksüz kalmış bir çocuğu sahiplenir ve çocuğu da alarak metropole gelir.
Tek derdi, başını sokacak bir yer ve karnını doyurmak olan Irgat, şans eseri bir inşaat firmasının sahibiyle tanışır. Adam, Irgat’a inşaatlarından birinde hem kalacak yer hem de iş verir. Çocuk da zaman içinde büyür ve o da inşaatta Irgat’la yan yana çalışmaya başlar.
Bitmek bilmeyen bir kavganın sürdüğü topraklardan, ideolojik çatışmanın kasıp kavurduğu üniversiteden, taşranın işsizliğinden, metropolün ağır işçiliğinden kurtulmayı becermiş bir işçi olan Irgat’ı trajedi, nereden kaçarsa kaçsın kendi vicdanında yakalayacaktır.
Duru Tiyatro’nun yeni oyunu “Irgat”ın müzikleri Cenk Erdoğan’ın, dekoru Cihan Aşar’ın, ışık tasarımı Yakup Çartık’ın, şarkı sözleri ise Faruk Üstün’ün imzasını taşıyor.