Threads gözden mi düştü? Meta, popülaritesini kaybeden uygulamanın web sürümünü başlatma kararı aldı
Meta, son zamanlarda popülaritesini yitiren Threads adlı sosyal medya platformunu tekrar canlandırmak amacıyla, platformun web sürümünü başlatmayı planladığını duyurdu.
Eskiden Twitter olarak bilinen X'in rakibi, Temmuz ayında mobil uygulama formatında kullanıma sunulduğunda çok hızlı bir büyüme yaşadı.
Meta'nın kurucusu Mark Zuckerberg'e göre Threads, kullanıma girdiği Temmuz ayında 100 milyon kullanıcıya ulaştı.
Ancak kullanıcılar, büyük ölçüde sınırlı işlevselliği nedeniyle uygulamayı aynı hızla terk etti.
Kullanıcı sayısı ay sonunda yarıdan fazla düştü.
BBC'deki habere göre Meta, web sürümünün yeni özellikler sunma ve kullanıcıları yeniden platforma çekme çabasının bir parçası olduğunu söylüyor.
Uzmanlar ise kullanıcıların ilgisini yeniden çekmek için daha fazlasının yapılması gerektiğini belirtiyor.
Zuckerberg, Threads üzerinden yaptığı duyuruda yeni sürümün "önümüzdeki birkaç gün içinde kullanıma sunulacağını" söyledi.
Yeni sürümde kullanıcılar gönderi yapabilecek, yayın akışlarını görüntüleyebilecek ve diğer kişilerin gönderileriyle etkileşime geçebilecek.
Ancak mobil uygulamanın diğer özellikleri ilk etapta web üzerinden kullanılamayacak.
Örneğin kullanıcılar profil bilgilerini değiştiremeyecek ve Instagram'ın doğrudan mesajlaşma özelliğine bağlanamayacak.
Threads'in aynı zamanda hala bir arama fonksiyonu yok.
Kullanıcılar bundan şikayet ederken uzmanlar, X ile rekabet etmek için bu fonksiyonun mutlaka olması gerektiğini söylüyor.
Meta, önümüzdeki haftalarda web sürümüne daha fazla özellik ekleyeceğini belirtti.
Mintel adlı pazar araştırma firmasının yardımcı direktörü Rebecca McGrath, "Meta, Threads'i çok basit bir biçimde başlatma seçimini yaptı" diyor ve şöyle devam ediyor:
"Bu, Twitter'a hazır bir alternatif olmasını bekleyen kullanıcıları hayal kırıklığına uğrattı. Web sürümünün sunulması önemli bir adım ancak yine de kat edilmesi gereken çok yol var."