Reyting canavarı televizyon yöneticilerini de işinden etti!

Ali Eyüboğlu, yapım şirketinde gerçekleşen ayrılıkları yazdı.

Milliyet Cadde yazarı Ali Eyüboğlu, yapım şirketi Endemol'un tepe yöneticilerinin reyting canavarı yüzünden işinden olduğunu yazdı. Eyüboğlu'nun yazısı şu şekilde:



"ENDEMOL TÜRKİYE’DE BÜYÜK OPERASYON



Endemol Türkiye, elindeki 10 projeden hiçbirini tutturamayınca Endemol Hollanda,  tepedeki yöneticileriyle yollarını ayırdı. Yani “reyting canavarı”, TV yöneticilerini yedi.



Kanal D,   ‘Kayıp’ı niye bitir(e)medi” başlıklı dünkü yazımın son cümlesi şöyleydi: “Sonuç olarak demem o ki, bugüne kadar başarılı olmayan dizileri yiyen ‘reyting canavarı’nın TV yöneticilerini yemesine gelmiştir sıra...” İşte bu konudaki en taze haber ve en somut örnek: Ünlü format şirketi Endemol Türkiye’nin 2012 Eylül 2013 Aralık arasında yaptığı işlere bir göz atalım: “Benzemez Kimse Sana”, “Canlı Para”, “Var mısın Yok musun?”, “Çocuk Oyuncağı”, “Bence Benim Annem”,    “Film Gibi”, “Eyvah Düşüyorum”, “3+1”, “Wipeout”,   “Arkandayız”...

10 işten hiçbiri tutmadı, tutsaydı zaten devam ederlerdi. Endemol Türkiye’nin devam eden tek işi var, o da Show TV’deki “1 Milyon Kimin?” O da tutmadı, ama finale kadar devam ettirmek zorundalar onu.



Yeni müdür Tatarel



Dizileri ve programları yiyen “reyting canavarı”nın TV dünyasının profesyonellerini yemeye başlayacağı tezimin ilk somut örneğinde şimdi sıra: Merkezi Hollanda’da olan Endemol, kurulduğu günden bu yana Endemol Türkiye’nin Genel Müdürü olan Ansı Elagöz, Elagöz’ün hayat arkadaşı ve şirketin Kreatif Direktörü Temir İpek, İçerik Editörü Engin Güzel ve Uygulayıcı Yapımcı Hakan Şendur’la yollarını ayırdı.

Endemol Türkiye Genel Müdürlük görevine bir dönem Star TV’de Program Müdürlüğü de yapan Gökhan Tatarel’i getiren Endemol Hollanda, görevden aldığı ekipten 31 Aralık 2013’te bitecek Show TV’deki “1 Milyon Kimin?”de görevli olanlardan yarışmanın “final” gününe kadar çalışmalarını istedi.



Değişmeyeni değiştirirler



Endemol Türkiye’nin Eylül 2012’den bu yana hiçbir işini tutturamamasının elbette ki en büyük etkenlerinden biri, SES grupları, reyting şirketi ve denek yapısındaki değişim. Endemol Türkiye’nin 1.5 yılda 11’de sıfır çekmesinin bence en büyük sebebi, Ansı Elagöz ve ekibinin değişen reyting profiline göre pozisyon alamayışı, buna uygun kreatif iş yapamayışı.

..

Daha önce de yazdım, “3+1”le “3 Adam”ın ekran önündeki ekibi aynı... Eser Yenenler, Oğuzhan Koç, İbrahim Büyükak’ın ilk şov programı “3+1”in yapımcısı Endemol Türkiye’ydi ve reytingleri kötüydü... Üçlü, “Biz Acun Ilıcalı ile çalışmak istiyoruz” deyip Endemol Türkiye’den ayrıldı Acun Medya’ya geçti, reytingleri tavan yaptı...

Seyircinin, “Endemol Türkiye yapıyorsa izlemem, Acun yaparsa izlerim” gibi bir ön şartı olabilir mi? Programın yapımcısının kim olduğuyla değil, yapılanın ne olduğuyla ilgilenir seyirci. Demek ki Acun Ilıcalı, yeni reyting sisteminde Türk izleyicisinin nelerden hoşlandığını çözdü, Endemol Türkiye’nin son yaptığı 11 program da tutmadığına göre demek ki Ansı Elagöz ve ekibi bunu başaramayınca “reyting canavarı”na yenik düştü!"



Köşe yazısının tamamını okumak için tıklayınız.




Galatasaray, Kayseri'yi ezdi geçti Maximin, Mourinho'yu hayal kırıklığına uğrattı Türkiye'nin en zeki illeri belli oldu! Wanda Nara Siyah Tangasıyla Meydan Okudu! Şakir Paşa Ailesi'ndeki yatak sahneleri alev aldı! AFAD duyurdu: Muğla açıklarında deprem