RTÜK'ÜN SHOW TV'YE CEZA TALEBİNİ YSK REDDETTİ

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), iktidar aleyhinde haber yaptığı gerekçesiyle RTÜK’ün Show TV için istediği ceza talebini oy birliği ile reddetti.

RTÜK’ün AKP kontenjanından seçilen üyeleri, Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin ve AKP’li Haluk İpek’in baldızı ile ilgili iki haber nedeniyle Show TV’ye ekran karartma dahil ceza verilmesini istemişti. YSK ise iki haberde de tarafısızlık ilkesinin zedelenmediğini ve objektif habercilik yapıldığına karar vererek cezaya gerek görmedi…

RTÜK üyesi Şaban Sevinç GAZETEPORT’a yaptığı açıklamada ‘’ YSK kararı ile adalet yerini buldu. Bu iki haberde de, tarafsızlık ilkesinin çiğnenmediğini ısrarla vurguladık. Ama bizi dinlemeyenler, YSK’dan ceza talep etti. YSK ise oy birliği ile talebi reddetti. YSK’nın bu kararı RTÜK’ün itibarının da giderek zedelendiğinin bir başka göstergesidir’’ dedi.

DENİZ FENERİ'NİN İNTİKAMI
RTÜK  geçen haftaki toplantısında, AKP Genel Başkan yardımcısı Haluk İpek’in baldızına imar avantajı sağlanarak, ormanlık alana villa yapması ve Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin’in ‘’Bize oy vermezseniz hizmet gelmez’’ biçimindeki konuşmasını haberleştiren  Show Haber ve Ali Kırca’yı Yüksek Seçim Kuruluna şikayet etmişti. RTÜK, seçim döneminde siyasi partiler arasında tarafsızlık ilkesine aykırı davrandığı gerekçesiyle Show Habere YSK tarafından ceza verilmesini istemişti.

Bu konunun görüşüldüğü toplantıda sert tartışmalar da yaşanmış RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyeleri Başkan Zahit Akman’ı iktidara arka çıkmakla suçlamıştı. Sonuçta 5 oyla Show Haber’in YSK’ya şikayet edilmesi ve YSK tarafından uyarmadan ekran karartmaya kadar uzanan cezalardan birini vermesi benimsenmişti. Bu karar üzerine tartışmalar yaşanmış ve ‘’RTÜK Başkanı Zahit Akman’ın Deniz Feneri davasında kendisine sahip çıkan iktidara borcunu ödemek için AKP aleyhinde haber yapan TV’leri cezalandırmak istediği’’ öne sürülmüştü.

Gazeteport

Sayfa Derleme Süresi: 8.2290 saniye